Єгор Бенкендорф: "Цього року плануємо вивести Перший національний на 5 позицію рейтингу телеканалів"

18 січня 2011

Перший національний канал продовжують реформувати. Найближчим часом в його ефірі з'явиться низка нових програм і телефільмів. Серед них - як проекти власного виробництва, так і програми, що з успіхом транслювались на рейтингових каналах. Про нове наповнення, старі борги, зарплати співробітників і подальші плани розвитку НТКУ"МедіаБізнес" поговорив з генеральним директором каналу Єгором Бенкендорфом.

- Які нові проекти планує запустити "Перший національний"?

- Ми вже заявляли про те, що відновимо "Вечірню казку" для дітей. Стартує новий соціальний проект "Хочу, щоб ти була" з ведучою Тетяною Нєдєльською. Готуємо також документальний проект "20 жінок", про українських жінок, які відбувають довічне ув'язнення.

З другої половини січня будуть виходити пізнавальне розмовне шоу "Глибинне буріння" і новий суспільно-економічний проект "Досвід". Крім того, Савік Шустер буде вести не тільки політичне ток-шоу "Шустер LIVE", яке в ефірі "Першого національного" з'явиться з 21 січня, а й новий соціальний проект "Про що кіно?", в якому будуть розглядатися актуальні проблеми сучасного суспільства.

- Чи плануєте Ви запуск серіалів власного виробництва?

- Так, але трохи пізніше. Думаю, в цьому році ми дійдемо до цього. Тут знову виникає питання грошей. Ми дуже розраховуємо на спонсорські гроші, тим більше, що "Перший національний" стає привабливим для спонсорів, так як показники каналу впевнено поліпшуються, зростає кількість глядачів.

Восени ми запустили проект "Народна мудрість": робимо короткі мультфільми за спонсорські гроші. Ми отримуємо якісний контент, який згодом зможемо використовувати і для своїх цілей, і для обміну з іншими країнами.

- Як проходить відбір журналістів для української версії телеканалу Euronews?

- Частина відбору в України вже закінчена. Ми отримали 120 заявок від журналістів. За результатами їх первинної обробки було проведено понад 70 співбесід, після яких було відібрано більше 40 кандидатів. Серед них є чоловік п'ять просто геніальних. Вони стільки знають, що страшно стає.

- Коли команда буде сформована? Скільки людей їдуть на фінальну співбесіду в Ліон?

- Співбесіди пройдуть в Ліоні в лютому. Туди поїдуть близько 20 претендентів, відібраних представниками "Euronews" наприкінці минулого року.

- Чи плануються в цьому році кадрові зміни на НТКУ?

- Кадрових змін не планується, окрім тих, що збираємося залучати більше людей з ім'ям. Багато хто звинувачує нас у тому, що на це витрачаються великі гроші. Але це не так. Наприклад, Ілля Ноябрьов не отримує ні копійки за те, що веде соціальну програму "Віра. Надія. Любов". І чим більше буде таких соціально відповідальних зірок, тим швидше зміцниться "Перший національний".

- Чи буде підвищуватися зарплата рядових співробітників каналу?

- Якесь значне підвищення, на жаль, в цьому році не планується. Це пов'язано з тим, що в каналу залишилося ще близько 40 млн грн боргів, які необхідно погасити. На це витрачається серйозна частина коштів.

- Які заборгованості вже вдалося виплатити?

- Погашено 50% боргів, у тому числі з основної діяльності (відеоперегони, техобладнання, послуги зі створення телепрограм) заборгованість виплачена повністю, частково погашені заборгованості з міжнародної діяльності. Частину грошей на погашення вдалося отримати з держбюджету, а частину ми заробили самі: рекламою, спонсорством і т. д.

На щастя, вдалося уникнути серйозних проблем, які з'явилися із-за нашої заборгованості. Наприклад, нам реально загрожувало виключення з EBU з початку 2011-го року за неоплачені членські внески.

- Скільки в минулому році каналу було виділено бюджетних грошей? Чи буде змінюватися ця ситуація надалі?

- Обсяг фінансування НТКУ з держбюджету по загальному фонду в 2010 році збільшено порівняно з 2009 роком на 212%: 2009 рік - 80 мільйонів гривень; 2010 - 170,4 млн грн. З цих коштів були погашені борги перед EBU, накопичені за попередні роки у сумі 16,5 млн грн, борги перед Euronews - 3,97 мільйонів гривень, сплачені витрати, пов'язані з підготовчим періодом і запуском проекту Euronews на суму 93500 тисяч гривень, інші борги.

- Як змінилася частка каналу за аудиторією за цей рік? Які прогнози за цим критерієм на наступний?

- З березня 2010 року показники каналу за аудиторією 18 + виросли майже в півтора рази. Зокрема, рейтинг каналу виріс на 55% (березень 0,29%, грудень - 0, 45%), частка - на 44% (у березні - 1,72%, в грудні - 2,48%). З 12-ї позиції серед інших телеканалів по медіапоказникам канал зробив ривок і на сьогодні займає 8-у позицію. Цього року розраховуємо вийти на 5-ю.

- Чи змінилася ціна реклами на каналі?

- З початку нового сезону телеканал використовує принципово новий підхід до ціноутворення щодо реклами. В основі підходу - різке скорочення рекламного часу при істотному збільшенні вартості реклами. На практиці це означає, що замість 16 рекламних блоків залишилися тільки 7. Шість з них продано компанії "Oscar Yard Media", завдяки чому телеканал заробив понад 12 мільйонів гривень і більше того - отримав всю суму відразу за передоплатою.

Сьомий рекламний блок - свого роду стратегічний запас телеканалу. Вартість рекламної хвилини в цьому блоці становить не менше 2 тис гривень, що дозволить додатково залучити не менше 7 мільйонів гривень на рік. У той же час, використання цих коштів на розвиток телеканалу (технічне переоснащення, виробництво програм і т.д.) фактично неможливе. Виною цьому є накопичення заборгованості протягом декількох останніх років.